UWRAŻLIWIENIE
Tajemniczy proces, niezbędny, by móc wkroczyć do Kręgu. Co tak naprawdę działo się w ludzkim organizmie, gdy za sprawą ziół, powszechnie uważanych za trujące, lecz podanych w takiej dawce, by nie wyrządziły krzywdy, nikt nie potrafił do końca wytłumaczyć. Niepodważalnym było to, że spektrum widzenia poszerzało się, a bodźce odczuwało się... inaczej.
|
VAR ARROD
Zapomniane miasto, w którym unosi się tajemnicza, inteligentna siła, zwana utarą. Podczas rady klanowej - Vilmeti - sześć klanów bjortari decyduje, by zorganizować wyprawę i poznać prawdę, co się naprawdę stało w opuszczonej osadzie.
|
VEURR
Jeden z trzech aspektów rytualistycznych wierzeń bjortari. Kojarzony był jednak przede wszystkim ze śmiercią - tej niepotrzebnej, wręcz głupiej, często poniesionej z własnej winy.
|
VARTAHEL
Czyli zmiennokształtni. Na co dzień nie wyróżniali się niczym od innych członków klanu, ale traktowano ich jako zagrożenie. Nigdy nie wiadomo było, co i kiedy wywoła w nich transformację i mimo że istniały symptomy, które pozwalały przewidzieć przemianę, czasem odbywała się bez żadnego uprzedzenia.
Transformacja była bolesna, a zmiennokształtność uważano za przekleństwo.
|
UNAROK
Jeden z najważniejszych rytuałów organizowanych przy okazji Vilmeti - posiedzenia rady klanów. Miał on potwierdzić dojrzałość młodego bjortari, który w obecności wszystkich klanów poddawał się próbom. Jednak śmiałków, którzy chcieli skorzystać z okazji zyskania szacunku w oczach wojowników i heidrów, zazwyczaj nie było wielu.
|
VAIRHRING
Miejsce wygnania, pełne chaosu, gdzie trwa wieczna zima, a jęki potępionych rozlegają się, doprowadzając do szaleństwa przybyłych. Trafić tu mogli jednak tylko ostatni szubrawcy, najokrutniejsi mordercy i ci, którzy za życia nie znali litości.
|
Ilustracje:
Copyright © by Agnieszka Nowak, Poznań 2022
|
LUB ZOBACZ WIĘCEJ:
|